Viral 'Wedding Video' Paling Teruk Di Malaysia, Videographer Ini Dikecam Kaw-Kaw.

 On Saturday, October 6, 2018  

Viral 'Wedding Video' Paling Teruk Di Malaysia, Videographer Ini Dikecam Kaw-Kaw.

Viral 'Wedding Video' Paling Teruk Di Malaysia, Videographer Ini Dikecam Kaw-Kaw.

Tular satu rakaman 'wedding video' yang dianggap paling teruk di Malaysia.

Ia dikongsikan oleh Farah, di Instagramnya sebagai tanda protes dan geram apabila videographer yang terbabit seperti enggan mengakui kelemahannya.





Farah bersama pasangannya Hadi sebenarnya adalah mangsa dalam kes ini. Kedua-duanya adalah pasangan pengantin yang muncul di dalam video perkahwinan yang kononnya unik itu.

Berdasarkan semakan, video perkahwinan itu dimuatkan di Youtube pada tarikh 30 September 2018 dan pautannya dikongsikan di Facebook pada 1 Oktober 2018.

Video tersebut menjadi tular apabila rata-rata yang menonton video berkenaan berasa marah, geram, sakit hati, tertanya-tanya dan keliru bagaimana ianya boleh dianggap 'wedding video' kerana olahan yang dilakukan oleh videographer jelas 'kelaut' dan lari dari tema asal.

Biar saya editkan percuma untuk gantikan kata videographer lain yang bersimpati..

Kenapa nak menganiaya orang..?

Lagu kahwin pun tak kena tema.. 


Video tersebut juga menerima lebih banyak 'dislike' berbanding 'like' di Youtube.


Ada juga sesetengah pihak yang merasa sangsi dan beranggapan ini mungkin taktik marketing Rezal untuk mempromosikan servisnya.


Bagaimanapun persoalan itu dijawab oleh seorang netizen yang dikenali sebagai Izzuddin Yussof;


Dan Izzuddin Yussof juga menulis;

Awal-awal wife yang tunjuk video ni. "Nah tengok video kahwin viral" katanya

Aku pun tengoklah

Minit ke 0:20 - perlu ke CG stop sign kat situ 🤔

Minit 0:25 - Kenapa mickey and minnie mouse? Kenapa masjid retak? Kenapa love tu retak? Dah macam orang putus cinta je 😅

Minit 1:00 - dah kenapa wei kau main kabur-kabur ni?

Minit 1:37 - mana muka pengantinnya 😅. Dan dah kenapa logo whatsapp main goyang-goyang kat situ 🤣

Minit 1:52 - masa ni aku dah confirm ni sah video viral sebab kena maki 😂. Ingat kreatif la tu buat CG-CG tu

Minit 2:00 - Motor atas bumbung!! 🤣🤣
Dan aku masih tak nampak muka pengantin

Minit 2:10 - okay nampak dah muka pengantin. Akhirnya

Minit 2:30 - dah kenapa videographer duk jauuuh nun di sana daripada pengantin. Ambik gambar belakang dari jauh je? Videographer atau cameraman ni lebih VIP dari VVIP kot. Kau pergi ke mana pun orang tak kisah.

Minit 2:56-3:30 - this guy memang rasa CG-CG dia tu lawa ke 😅. Obsess sungguh.

Minit 3:33 -......iPhone pusing-pusing tu dah kenapa weiii 😂🤣

Minit 3:39 - itu dah macam Microsoft Word punya Word Art dah 😅😅😅

Minit 4:05 - wtf Metallica? Metallica??? Kenapa perlu lagu Metallica? Kenapa perlu tulisan Metallica tu 😂😂🤣🤣

Minit 4:30 - lagu rock ni lagi kuat daripada suara akad nikah pengantin ni... Takkanlah tak reti nak tone down lagu tu masa akad nikah.... Common sense kot.

Minit 4:50 - Lagu Evanescence My Immortal pulak 😂. Ni lagu kekasih dia mati woi. Videographer ni berdendam dengan pasangan ni ke apa 😅. Dan aku still cannot go dengan obsession dia terhadap blur-blur tu

Minit 5:08 - Kenapa kau ambik kaki pengantin masa pengantin sarung cincin 😅😅😅😅

Minit 5:21 - Lagi sekali. Kenapa gambar kaki??? Pengantin tengah cium tangan kau ambik gambar kaki?

Minit 6:43 - muncul lagi STOP sign tu 😂. Kau nak suruh diorang stop jangan kahwin ke apa ni

Minit 7:17 - MISSILE! MISSILLEEE! MISSILE MELINTAS!!! 😂😂😂. SIAP ADA SOUND EFFECT 🤣🤣🤣. Kau nak letupkan majlis kahwin ni ke apa ni???

Aku pun stop tengok kat situ. Tak larat dah. Rasa lawak rasa sakit hati tengok semua ada.

Sebagai seorang yang sukakan seni aku rasa sakit jiwa tengok video ni. Aku edit video zaman belajar dulu pun lawa lagi dari ni kot. Aku tengok pun sakit jiwa apalah agaknya perasaan pengantin

Barakallahu lakuma wa baraka alaikuma wa jamaa bainakuma fi khair kepada Hadi dan Farah. Semoga diberkati Allah, dan diberi ketenangan serta kebahagiaan hingga ke syurga.

Semoga kejadian ni membuka pintu-pintu rezeki yang baru. Dapatkanlah raw video dari videographer tu. Ramai yang tawar diri untuk buatkan secara percuma tu.

P/S: untuk pengetahuan pakej kahwin diorang ambik ni memang sekali dengan videographer. Cuma diorang diberitahu last minute videographer bertukar. Jadi memang pengantin langsung tak tahu kualiti videographer ni macam mana. Dan kalau tengok page videographer tu... Memang inilah kualiti dan style video dia 😅


Dalam pada itu, seorang jurugambar perkahwinan yang turut berada dalam video wedding Farah dan Hadi tampil memberikan penjelasan.


"Assalamualaikum

Sy El dari The Love Maker Production

Seperti yang sedia maklum tentang video Wedding Hadi & Farah yang viral, saya sebagai Official Photographer Farah & Hadi nak jelaskan bahawa video & videographer itu bukan lah daripada pihak production kami. Jadi disini saya nak bersihkan nama company saya kerana crew saya ada dalam video tu dan ada yang menganggap bahawa video itu daripada production kami. Kami hanya Official Photographer sahaja dan tiada kene mengena dengan video atau videographer tersebut 🤦🏻‍♂🤣

Mohon share untuk bantu sy dan company kerana ianya memang sangat-sangat menjejaskan company kami. Terima kasih,"
kata wakil syarikat itu dalam satu kenyataan di Facebook.
😊, 

Tinjauan di Facebook rasmi videographer yang dikenali sebagai Rezal itu mendapati bukan hanya Farah dan Hadi sahaja yang pernah menjadi pelanggan syarikat itu. 

Malahan beberapa pasangan pengantin lain juga pernah menggunakan khidmat Rezal dan mendapati kesemua video-video perkahwinan yang diedit oleh Rezal sememangnya lari tema. 

Dan ini pautan untuk menonton kesemua video perkahwinan yang pernah disunting oleh Rezal : klik sini. - SoZPress



Ulang siar entri Viral 'Wedding Video' Paling Teruk Di Malaysia, Videographer Ini Dikecam Kaw-Kaw. bertujuan berkongsi bahan bacaan ringan dalam lingkungan rakan blogger dan jaringan sosial tanpa melibatkan sebarang keuntungan. Dengan penghargaan kepada Ameno World iaitu sumber atau penulis asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.
Viral 'Wedding Video' Paling Teruk Di Malaysia, Videographer Ini Dikecam Kaw-Kaw. 4.5 5 Unknown Saturday, October 6, 2018 Viral 'Wedding Video' Paling Teruk Di Malaysia, Videographer Ini Dikecam Kaw-Kaw. Tular satu rakaman 'wedding video' ya...


No comments:

Post a Comment