Apa Masalahnya Rosyam Nor Gabung Berniaga Dengan Cina?

 On Saturday, January 5, 2019  

Apa Masalahnya Rosyam Nor Gabung Berniaga Dengan Cina?

Apa Masalahnya Rosyam Nor Gabung Berniaga Dengan Cina?

Oleh : Mie Ali

Ok lah I know ramai marah Rosyam dulu sebab jadi batu api masa kes Mat Over tampar David Teo di Town Hall Najib bersama golongan seni. Saya tahu ramai juga marah Rosyam kerana dia penyokong tegar Najib dan PEKEMBAR.




Actually hak dia jika dia nak sokong atau tidak sesiapapun. Its a free country dan dia boleh mengundi atau sokong sesiapapun.

Dari dulu saya dah nyatakan masa beliau mula berniaga yang beliau hanya ada small share sahaja dalam ST Grup kerana selebihnya milik Ho Family.

Anyway whats wrong kalau beliau menjadi partner berniaga seorang berbangsa Cina ?? Perhaps dengan cara ni Rosyam boleh belajar dan timba pengalaman dari mereka yang dah lama dalam industri berkaitan sekalipun partner beliau Cina. Dalam masa yang sama boleh pasarkan produk dari kebun beliau sendiri juga di ST.

Whatever his political view saya letak tepi but saya lihat Rosyam hanya ingin baiki hidup dari Setinggan menjadi anak seni dan seterusnya menjadi peniaga dan Jutawan. Good for him and ini juga contoh anak melayu yang kerja keras dan berusaha.

Saya juga ada ramai rakan yang partner perniagaan mereka berlainan bangsa. Saya juga ada rakan rakan berbangsa lain yang offer saya menjadi trainer dan consultant mereka dan ramai juga rakan bangsa lain yang pernah bantu saya.

Dulu Robert Kwok pun jual sedikit demi sedikit MISC kepada orang Melayu dan Kerajaan hingga dia hilang pemilikan. Ho Hup malah Sunrise pun menjadi milik majoriti Melayu dan Kerajaan kini. Same goes with SETIA GROUP.

Biarlah Rosyam berniaga asalkan beliau berniaga dengan baik dan bukan jual barang haram. Anak Tiri Najib, Riza Aziz pun partner dengan Jho Lo so apa ada hal.

Harap Rosyam abaikan segala sumpah seranah dan teruskan berniaga dengan baik.

Wallahualam.

Ulang siar entri Apa Masalahnya Rosyam Nor Gabung Berniaga Dengan Cina? bertujuan berkongsi bahan bacaan ringan dalam lingkungan rakan blogger dan jaringan sosial tanpa melibatkan sebarang keuntungan. Dengan penghargaan kepada Ameno World iaitu sumber atau penulis asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.
Apa Masalahnya Rosyam Nor Gabung Berniaga Dengan Cina? 4.5 5 Unknown Saturday, January 5, 2019 Apa Masalahnya Rosyam Nor Gabung Berniaga Dengan Cina? Oleh : Mie Ali Ok lah I know ramai marah Rosyam dulu sebab jadi batu api masa ...


No comments:

Post a Comment