Polis, Tentera 'Berkolaborasi' Mencuri Lembu Orang Kampung.

 On Friday, December 1, 2017  

Polis, Tentera 'Berkolaborasi' Mencuri Lembu Orang Kampung.

Polis, Tentera 'Berkolaborasi' Mencuri Lembu Orang Kampung.

Lapan penjenayah termasuklah anggota polis dan tentera ditahan selepas dipercayai terbabit menembak dan melarikan haiwan ternakan dari sebuah ladang di Kampung Ulu Lakai, Jelebu, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 3 pagi, suspek berusia 29 hingga 54 tahun yang menaiki dua pacuan empat roda masuk ke kawasan ladang berkenaan dengan menyamar sebagai kakitangan Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) untuk menjalankan pemeriksaan lapor Harian Metro.





Memetik laporan itu lagi, Ketua Polis Daerah Jelebu Deputi Superintendan Kamarul Rizal Jenal berkata, suspek bertindak menembak dua lembu dan empat kambing milik penduduk dengan menggunakan senapang patah serta pistol. 

Katanya, enam haiwan ternakan itu mati sebelum suspek memotong lembu kepada dua bahagian dan dipunggah masuk ke dalam kenderaan mereka. "Setengah jam kemudian, suspek dilihat keluar dari kawasan ladang. 

Namun, beberapa penduduk yang curiga dengan kehadiran mereka bertindak mengepung dan menahan kenderaan di laluan keluar. 

"Penduduk menjalankan pemeriksaan menemui semua haiwan berkenaan di ruang simpanan di bahagian belakang kenderaan," katanya ketika dihubungi, hari ini. 

Kamarul Rizal berkata, penduduk memaklumkan kejadian kepada polis dan sepasukan anggota ke lokasi menjalankan siasatan. 

Katanya, pemeriksaan polis turut menemui senjata api, beberapa butir peluru hidup, kapak dan pisau di dalam kenderaan suspek. Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan dan Seksyen 8 Akta Senjata Api 1960.

Gambar-gambar kejadian juga menjadi tular di laman sosial sejak siang tadi. - SoZPress.

Ulang siar entri Polis, Tentera 'Berkolaborasi' Mencuri Lembu Orang Kampung. bertujuan berkongsi bahan bacaan ringan dalam lingkungan rakan blogger dan jaringan sosial tanpa melibatkan sebarang keuntungan. Dengan penghargaan kepada Ameno World iaitu sumber atau penulis asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.
Polis, Tentera 'Berkolaborasi' Mencuri Lembu Orang Kampung. 4.5 5 Unknown Friday, December 1, 2017 Polis, Tentera 'Berkolaborasi' Mencuri Lembu Orang Kampung. Lapan penjenayah termasuklah anggota polis dan tentera ditahan sele...


No comments:

Post a Comment