Ustaz Firdaus Wong Ceritakan Siapakah Sebenarnya Nas Daily..

 On Tuesday, September 25, 2018  

Ustaz Firdaus Wong Ceritakan Siapakah Sebenarnya Nas Daily..

Ustaz Firdaus Wong Ceritakan Siapakah Sebenarnya Nas Daily..

Oleh : Ustaz Firdaus Wong

Saya tak pernah ‘Like’ Nas Daily bukan kerana dia warga Israel tetapi penipuan dan beberapa normalisasi secara halus yang dilakukannya tetapi saya pernah melihat beberapa video yang dikongsikan sahabat saya.


1. Mengaku non-practicing Muslim namun masih Muslim tetapi menyindir ajaran Islam secara halus dan memasukkan unsur pluralisme dalam videonya.

2. Menyindir Muslim berkaitan khinzir.

3. Menormalkan pencerobohan Zionis ke tanah milik Palestin dengan memaparkan seolah-olah orang Palestin ok dengan pencerobohan.

4. Menyindir Malaysia kerana tiada hubungan diplomatik dengan Israel (beliau warga Israel).

5. Kerana beliau warga Israel maka beliau tidak dapat masuk ke Malaysia. Beliau yang baru di Singapura tidak lama membuat video kononnya yang pemandu Singapura ini berdisiplin dan kurang berdisiplin dalam parking di Singapura adalah pemandu Malaysia tetapi dirinya jahil akan cara memandu segelintir rakyat Singapura yang berlumba di lebuhraya Msia dan berlagak di jalanan Msia!

6. Mengatakan kononnya AirPort Zimbabwe adalah AirPort berhantu, boleh ke masuk ke zon larangan tanpa pemeriksaan kastam dan pihak keselamatan sedangkan dirinya sengaja merakam pada waktu lengang dan pastinya, beliau tidak dapat masuk zon larangan tanpa pemeriksaan kerana saya sendiri pernah ke AirPort Zimbabwe dan mengenali Pegawai dan Duta Malaysia ke Zimbabwe dan mereka juga mengatakan perkara yang sama!

Nas Daily mendapat sumber kewangannya dari populariti dan pelbagai lagi caranya. Ramai yang tertipu atau sengaja merelakan diri ditipu oleh ‘one sided narrative’ yang dibawa oleh Nas Daily dan mempengaruhi pemikiran kita secara halus.

Terpulang pada yang masih mahu mengikutinya. Pilihan masing masing... Saya cuma terpanggil untuk berkongsi akan beberapa ‘faktanya’ yang auta.

Ulang siar entri Ustaz Firdaus Wong Ceritakan Siapakah Sebenarnya Nas Daily.. bertujuan berkongsi bahan bacaan ringan dalam lingkungan rakan blogger dan jaringan sosial tanpa melibatkan sebarang keuntungan. Dengan penghargaan kepada Ameno World iaitu sumber atau penulis asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.
Ustaz Firdaus Wong Ceritakan Siapakah Sebenarnya Nas Daily.. 4.5 5 Unknown Tuesday, September 25, 2018 Ustaz Firdaus Wong Ceritakan Siapakah Sebenarnya Nas Daily.. Oleh : Ustaz Firdaus Wong Saya tak pernah ‘Like’ Nas Daily bukan kerana ...


No comments:

Post a Comment