Pensyarah Bernama Eric Liew Minta Hentikan Serangan, Netizens Tersalah Tuduh..

 On Monday, January 7, 2019  

Pensyarah Bernama Eric Liew Minta Hentikan Serangan, Netizens Tersalah Tuduh..

Pensyarah Bernama Eric Liew Minta Hentikan Serangan, Netizens Tersalah Tuduh..

Salah orang lah! Ini semua gara-gara lelaki yang bernama Eric Liew yang dicari netizens kerana menghina perletakkan jawatan YDPA Sultan Muhammad V malam tadi.


Setelah menyedari permohonan maafnya tidak diterima netizens dan tempat beliau bekerja telah menerima serangan dan kecaman, Eric Liew dengan pantasnya menyembunyikan akaun sosial medianya.

Bagaimanapun sebilangan netizens tidak menyedari hal itu. Ketika membuat carian, nama Eric Liew yang muncul di paparan pertama, wajahnya seakan seiras dengan Eric Liew yang diburu netizens bagaikan zombie yang mencari mangsanya.

Eric Liew palsu itu kemudiannya menerima kesan akibat dari tindakan Eric Liew tulen berikutan membuat komen biadap terhadap isu Agong meletakkan jawatan.

Dan ini adalah kenyataan dari Eric Liew 'palsu', yang mahu semua pihak berhenti menyerang dirinya termasuklah menyebarkan gambar-gambar miliknya.

Beliau bukanlah individu yang dicari netizens, anda warganet telah tersalah tuduh dan tersalah serang.

"Salam Sejahtera kepada netizen sekalian;

1. Saya bukanlah Eric Liew yang anda cari.


2. Terima kasih kepada para netizen yang saya baru kenali dan student yang telah mempertahankan saya.


3. To the other Eric Liew that caused all of these, you nearly destroyed my life with your cowardness and irresponsible posting. Malaysia wasn't built in one day or by the person like you. I hope that you will learn something out of this. Be a Malaysian, that respect others,"
katanya seperti dipetik dari post Facebook miliknya.


Eric Liew 'palsu' itu juga telah mengecam perbuatan Eric Liew yang diburu sebagai pengecut dan bersikap penakut sehingga menyebabkan beliau menjadi mangsa, kesan daripada tindakan Eric Liew yang melarikan diri dari sosial media.

Tidak bersetuju dengan perbuatan itu, Eric Liew 'palsu' juga menasihati Eric Liew untuk mengambil tanggungjawab dengan menghadapi perkara itu dan belajar untuk menghormati di antara satu sama yang lain. - SoZCyili.

Ulang siar entri Pensyarah Bernama Eric Liew Minta Hentikan Serangan, Netizens Tersalah Tuduh.. bertujuan berkongsi bahan bacaan ringan dalam lingkungan rakan blogger dan jaringan sosial tanpa melibatkan sebarang keuntungan. Dengan penghargaan kepada Ameno World iaitu sumber atau penulis asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.
Pensyarah Bernama Eric Liew Minta Hentikan Serangan, Netizens Tersalah Tuduh.. 4.5 5 Unknown Monday, January 7, 2019 Pensyarah Bernama Eric Liew Minta Hentikan Serangan, Netizens Tersalah Tuduh.. Salah orang lah! Ini semua gara-gara lelaki yang bernama...


No comments:

Post a Comment