"Teruknya, Macam Takde Maruah" - Perempuan Muslim Dikecam Kerana Pervert Berjemaah..

 On Wednesday, May 1, 2019  


"Teruknya, Macam Takde Maruah" - Perempuan Muslim Dikecam Kerana Pervert Berjemaah..

VIRAL | Perkahwinan Nur Afilah Amir Rushdi, 24 tahun bersama pasangannya, warga Africa, Adama Mohammed Camara nampaknya mencetuskan konflik di sosial media.


Yang pertama, komen-komen rasis dikalangan netizens yang mengelar diri mereka sebagai muslim. Komen-komen rasis ini seperti;

👉 Hitamnya

👉 Dah takde lelaki melayu ke

👉 Apa yang best sangat k**** orang asing?

👉 Dia nak kewarganegaraan je tu..

👉 Patutlah ramai lelaki melayu jadi gay dan bujang hmmm..

👉 Orang Malaysia dah habis kot, tu selera dia..

👉 Anak nanti keluar berbelang..

👉 Satu hari nanti Malaysia punya banyak etnik, tunggulah..

Yang kedua, komen berbaur kelucahan melampau, dari kedua-dua kelompok jantina, lelaki dan wanita! Seperti yang diketahui, untuk lelaki meletakkan komen lucah, ia bukan lagi satu perkara yang memalukan buat mereka tetapi sangat menghairankan, wanita juga terbabit sama. Apa sudah jadi?

Mereka mengatakan;


👉 XXL

👉 Saiz ular sawa

👉 Sedap

👉 Panjang dan puas

👉 Dan dapat black takan mencari yang lain

👉 Untunglah dapat kahwin lelaki macam neh, kena berkali-kali kot..

👉 Lepas neh baru tahu langit tinggi ke rendah.. hehehe..

Sepatutnya perkahwinan menerima ucapan tahniah kerana membina keluarga dan menjauhi maksiat, tetapi pasangan itu dihujani dengan pelbagai komen negatif yang bersifat perkauman dan kelucahan.




Komen kelucahan melampau itu kemudiannya menarik perhatian netizens lain untuk menegur perbuatan tersebut. 

Seterusnya, wanita-wanita 'sangap seks' dan lelaki-lelaki yang memberikan komen rasis pula dinasihati orang ramai dan menjadi bahan kepada netizens lain untuk menghamburkan kata-kata kesat.

Ini yang orang sebut, anda dapat apa yang anda buat.

Lainkali berhati-hatilah ketika memberikan sebarang komen. Apatah lagi jika ianya perkara yang baik, tak usahlah bersikap negatif selagi mana perkara yang dilakukan itu bukanlah jenayah. 

Perkahwinan adalah perkara yang bagus, hanya orang bodoh sahaja memandang perkahwinan sebagai modal meletakkan komen rasis dan kelucahan. - 1 Mei 2019.

Ulang siar entri "Teruknya, Macam Takde Maruah" - Perempuan Muslim Dikecam Kerana Pervert Berjemaah.. bertujuan berkongsi bahan bacaan ringan dalam lingkungan rakan blogger dan jaringan sosial tanpa melibatkan sebarang keuntungan. Dengan penghargaan kepada Ameno World iaitu sumber atau penulis asalnya. Much more respect from Dop Paka Sikit Arang.
"Teruknya, Macam Takde Maruah" - Perempuan Muslim Dikecam Kerana Pervert Berjemaah.. 4.5 5 Unknown Wednesday, May 1, 2019 "Teruknya, Macam Takde Maruah" - Perempuan Muslim Dikecam Kerana Pervert Berjemaah.. VIRAL | Perkahwinan Nur Afilah Amir Rus...


No comments:

Post a Comment